Keitä asiakkaamme ovat
Palvelujemme piirissä on kuuroja, kuurosokeita, viittomakieltä ja viittomakommunikaatiota käyttäviä sekä muita kommunikoinnissa tukea tarvitsevia asiakkaita. Asiakkaamme kommunikoivat suomalaisen viittomakielen lisäksi mm. taktiilin viittomakielen, tukiviittomien, kuvakommunikaation ja muiden yksilöllisten kommunikointikeinojen avulla.
Asiakkainamme on sekä hyvän toimintakyvyn omaavia ikääntyneitä että monimuotoista tukea tarvitsevia asiakkaita. Asiakkainamme on mm. muistisairaita, kehitysvammaisia ja autisminkirjon henkilöitä sekä mielenterveyskuntoutujia ja päihdekuntoutujia.
​
​Asiakaskuntamme on monimuotoinen, mutta heitä yhdistävät viittomakieli, viittomakommunikaatio tai muut kommunikointikeinot, joita he käyttävät omassa vuorovaikutuksessaan. Meille on tärkeää, että asiakkaamme tulevat kohdatuksi ja ymmärretyksi sillä kommunikointikeinolla, jota he käyttävät. Tämä rakentaa osaltaan turvallista arkea asiakkaillemme.
Mitä mieltä asiakkaat ovat palveluistamme
Palvelulupauksemme on, että jokainen asiakas saa tarpeensa mukaiset kokonaisvaltaiset ja yksilölliset palvelut. Se onnistuu, kun asiakkaamme tulevat ymmärretyiksi ja he kokevat olonsa turvalliseksi meillä. Vuosittaisen asiakaspalautekyselyn mukaan olemme onnistuneet tavoitteessamme erinomaisesti.
​
Palvelukeskusten asiakkaat kokevat, että he tulevat meillä ymmärretyiksi (keskiarvo 4/5) ja että heillä on turvallinen olo (4,4/5). Meillä asiakkaat ovat tyytyväisiä ja elävät omannäköistään arkea. Kotiin tuotettavien palvelujen asiakkaat arvioivat kaikkien kysyttyjen asioiden toteutuvan palveluissamme kiitettävästi.